Ppiw mag nst
Zapisz się
Kierunek: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Studia jednolite magisterskie (10 semestrów) niestacjonarne.
Terminy:
rejestracja od 2020-10-16 do 2020-10-18,
ogłoszenie wyników 2020-10-19,
składanie dokumentów od 2020-10-20 do 2020-10-21.
Rodzaj naboru: uzupełniający
Opłata rekrutacyjna: 85 PLN
Wysokość czesnego: 4600 PLN (opłata za rok studiów, płatna w 8 ratach)
Minimalna liczba punktów wymagana do zakwalifikowania: 20
Kryteria kwalifikacji:
Absolwent z maturą międzynarodową IB
1. Konkurs świadectw
Wynik części zewnętrznej egzaminu maturalnego (egzamin pisemny).
Przedmioty:
1. język polski
2. matematyka
3. język angielski lub
język francuski lub
język hiszpański lub
język niemiecki lub
język rosyjski lub
język włoski
4. biologia lub
geografia lub
historia lub
wiedza o społeczeństwie
Absolwent z nową maturą – sprawdź swoje szanse
1. Konkurs świadectw
Wynik części zewnętrznej egzaminu maturalnego (egzamin pisemny).
Przedmioty:
1. język polski
2. matematyka
3. język angielski lub
język francuski lub
język hiszpański lub
język niemiecki lub
język rosyjski lub
język włoski
4. biologia lub
geografia lub
historia lub
wiedza o społeczeństwie
Absolwent ze starą maturą
1. Konkurs świadectw
Ocena z pisemnej lub ustnej części egzaminu dojrzałości korzystniejsza dla kandydata. W przypadku braku oceny na egzaminie dojrzałości uwzględnia się ocenę z klasyfikacji końcoworocznej
Przedmioty:
1. język polski
2. matematyka
3. język angielski lub
język francuski lub
język hiszpański lub
język niemiecki lub
język rosyjski lub
język włoski
4. biologia lub
geografia lub
historia lub
wiedza o społeczeństwie
Wymagane dokumenty:
- Wydruk internetowego formularza (prawdziwość danych zawartych w formularzu, kandydat potwierdza własnoręcznym podpisem);
- Kserokopia świadectwa dojrzałości (wraz z oryginałem do wglądu, celem poświadczenia za zgodność przez Uczelnię);
- 1 fotografię kolorową w wersji elektronicznej – jpg, 2cm x 2.5cm, 236 x 295 pikseli – poprzez formularz rejestracyjny.
- 1 fotografię papierową zgodną z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych (taka sama jak fotografia cyfrowa dołączona do internetowego formularza rejestracyjnego);
- Teczka wiązana A4 – biała
Sylwetka absolwenta
Koncepcją kształcenia na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna jest merytoryczne i metodyczne przygotowanie studenta do zawodu nauczyciela w przedszkolu oraz w klasach I-III szkoły podstawowej. W toku jednolitych studiów magisterskich o profilu ogóloakademickim student zdobędzie złożoną wiedzę ogólnopedagogiczną, historyczno-filozoficzną i psychologiczną niezbędną do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania i pracy opiekuńczej oraz kształtowania własnego rozwoju zawodowego. Będzie przygotowany do kompetentnego wykorzystywania w praktyce pedagogicznej interdyscyplinarnej wiedzy i umiejętności z zakresu różnych przedmiotów realizowanych w toku studiów.
Celem strategicznym jest zapewnienie edukacji na najwyższym poziomie, tak by absolwenci kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna posiadali wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne zgodne z programem kształcenia i byli tym samym przygotowani do wyzwań w zmieniającej się rzeczywistości społecznej oraz do potrzeb rynku pracy. Swoją postawą reprezentowali wysokie standardy etyczne i zaangażowanie w działalność zawodową.
Efekty kształcenia w zakresie wiedzy ogólnokierunkowej pozwolą na przygotowanie do wykonywania zawodu nauczyciela. Zdobyte wiadomości z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz pozyskane umiejętności wspierania rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów klas I-III, a także nabyte kompetencje społeczne wpisujące się w formułę edukacji ustawicznej. Efekty kształcenia umożliwią realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego dla I etapu edukacyjnego. Studia obejmą treści z zakresu podstawy edukacji pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, podstawy psychologii dla nauczycieli, dydaktyk szczegółowych, wspierania rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Ponadto zagadnienia z zakresu alternatywnych form kształcenia, nauczania dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Student uzyska przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne, w tym do kreatywnej pracy z dziećmi w przedszkolu i klasach początkowych, zapozna się z organizacją pracy przedszkola i szkoły oraz elementami prawa oświatowego.
Dzięki efektom kształcenia w zakresie umiejętności student będzie potrafił dokonać nie tylko obserwacji zjawisk pedagogicznych w przedszkolu i w szkole, ale również będzie umiał podjąć odpowiednie działania w celu rozwiązania zaistniałych problemów edukacyjnych i wychowawczych. Będzie potrafił dokonać diagnozy potrzeb każdego ucznia zarówno zdolnego, jak i ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, będzie motywował ucznia do nauki szkolnej i rozwijania swoich zainteresowań oraz umiejętnie dostosowywał metody dydaktyczne w celu uzyskania pożądanych efektów kształcenia.
Uzyskane kompetencje społeczne pozwolą na efektywną pracę zespołową w gronie pedagogicznym oraz na współpracę z rodzicami wychowanków/uczniów, jak i ze specjalistami placówek wspierających funkcje przedszkola i szkoły. Kierując się dobrem dziecka i stojąc na straży przestrzegania jego praw będzie współdziałał z przedstawicielami instytucji i placówek, w działalność których wpisana jest idea podmiotowego traktowania dziecka.
Dopełnieniem treści teoretycznych w programie kształcenia kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna jest umiejętnie połączenie ich z praktycznym przygotowaniem studenta do wykonywania zawodu nauczyciela wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego.
Program kształcenia na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna uwzględnia zapotrzebowanie społeczne oraz zmiany na regionalnym i krajowym rynku pracy. Ponadto jest zgodny ze standardami kształcenia nauczycieli oraz założeniami Polskich Ram Kwalifikacji. Absolwenci znajdą zatrudnienie na lokalnym rynku pracy, tj. w przedszkolach oraz w szkołach podstawowych również w tych, z którymi Instytut ma nawiązaną współpracę. Placówki te, będące interesariuszami zewnętrznymi INP, po zapoznaniu się z programem kształcenia tworzonego kierunku wyraziły pozytywną opinię zgodności efektów kształcenia z potrzebami edukacyjnymi lokalnego rynku pracy.